امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ |   Friday, 18 October , 2024    09:50

مسعود پزشکیان و قومگرایی

Loading

آنچه عیان است گرایشات قوم گرایانه پزشکیان و استفاده از آن در مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی می باشد؛ بی تردید ورود چنین موضوعی به صحنه انتخابات، آسیب های فراوانی را برای کشور به وجود خواهد آورد و تبعات آن می تواند دامن جمهوری اسلامی را تا سالیان سال بگیرد.

تهدیدی که اتفاقا مثمرثمر هم واقع شد و در همان برهه زمانی، رضا رحمانی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن، تجارات به مجلس معرفی و توانست رأی اعتماد بگیرد؛ رحمانی پس از حدود یک سال و نیم از آغاز فعالیت های خود، به دلیل وضعیت آشفته بازار خودرو توسط رئیس جمهور از کار برکنار شد.

او چندی پیش نیز مدعی شده بود با توهین‌هایی که به قومیت‌ها و زبان‌ها داشته‌ایم سبب شدیم یک عده به تجزیه‌طلبی، جدایی‌خواهی و گرایش به کشورهای اجنبی و بیگانه میل پیدا کنند.

این اظهارنظر عجیب پزشکیان با استقبال رسانه های ضدانقلاب و تجزیه طلب همچون العربیه فارسی همراه شد تا با استفاده از مواضع این نماینده مجلس شورای اسلامی، به فعالیت های تجزیه طلبانه رنگ و بویی حق طلبانه ببخشند.

پانترک

پزشکیان در تشکیل فراکسیون پر حرف و حدیث مناطق ترک نشین نیز نقشی محوری ایفا کرد و سرانجام این فراکسیون در آبان ماه سال ۹۵ تشکیل شد؛ اتفاقی که استقبال رسانه های ضدانقلاب و تجزیه طلب همچون گوناز تی‌وی و بی بی سی فارسی را به همراه داشت.

برخی از نمایندگان مجلس تشکیل این فراکسیون را مقدمه‌ای برای تشکیل دیگر فراکسیون‌های قومی و «تعمیق شکاف‌های قومیتی» دانسته بودند.

به هر حال مدتی بعد برخی نمایندگان از مخالفت هیات‌رییسه مجلس با این فراکسیون خبر دادند تا عملا در کمتر از یک سال، این فراکسیون منحل شود.

آنچه عیان است گرایشات قوم گرایانه پزشکیان و استفاده از آن در مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی می باشد؛ بی تردید ورود چنین موضوعی به صحنه انتخابات، آسیب های فراوانی را برای کشور به وجود خواهد آورد و تبعات آن می تواند دامن جمهوری اسلامی را تا سالیان سال بگیرد؛ از طرفی حضور فرد قوم گرایی همچون مسعود پزشکیان در مسندی ملی مانند ریاست جمهوری می تواند در ادامه فاجعه آفرین باشد و لازم است تا شورای نگهبان با دقت هر چه بیشتر صلاحیت وی را برای انتخابات بررسی کند.

احسان اشرفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *