امروز : سه شنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۳ |   Tuesday, 1 October , 2024    21:05

شولم کجاست

Loading

شولم نه تنها به خاطر طبیعت شگفت انگیزش، بلکه به دلیل فرهنگ محلی و معماری خاص خانه های سنتی اش نیز شهرت دارد. گردشگرانی که از این منطقه بازدید کرده اند، آن را به‌عنوان یکی از آخرین مناطق بکر شمال توصیف می کنند که هنوز دست انسان به طور کامل آن را تغییر نداده است.

با آب و هوای معتدل و مناظر چشم نواز کوهستانی، شولم به یکی از مقاصد تازه کشف شده در شمال کشور تبدیل شده است؛ مقصدی که می‌تواند رقیب جدی برای مناطق شناخته‌شده تر گیلان باشد.

در دل استان گیلان و در نزدیکی شهر شفت، روستایی ناشناخته با نام شولم  گنج پنهان گیلان به‌عنوان یکی از بکرترین مقاصد طبیعت گردی ایران مطرح شده است. این روستای سرسبز با جنگل های انبوه، باغ‌های چای و برنج، و چشم اندازهای خیره کننده، هر ساله توجه طبیعت دوستان و گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب می کند.
شولم روستایی توریستی و گردشگری از توابع ماسوله و فومن استان گیلان است که در فاصله ۱۹ کیلومتری غرب فومن و ۵۰ کیلومتری رشت (مرکز استان) واقع شده است. این روستا از اطراف با کوه های بلندی محصور شده از این رو دارای آب و هوایی بسیار مطلوب و دلپذیر می باشد. پیشه اکثر مردم شولم پرورش کرم ابریشم، شالیکاری، دامداری و باغداری است و از مهم ترین محصولات این روستا می توان به گلابی، گوجه سبز، تمشک، آلوچه ترش، توت و انبه اشاره کرد. خانه های روستا نیز همان شکل قدیمی خود را حفظ کرده و سنگ بنای اولیه آن ها از خشت، گل و چوب می باشد. اگر به دنبال مکانی دنج به دور از هیاهوی زندگی شهری هستید پیشنهاد می شود کوله بار سفر را به شولم شفت ببندید.

دیدنی ترین جاذبه های شولم
این روستای سرسبز و زیبا، علاوه بر طبیعت بکر خود دارای جاذبه های طبیعی و گردشگری دیگری نیز در اطراف می باشد که در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین آن ها می پردازیم.

قلعه رودخان یکی از جذاب ترین دیدنی های نزدیک به روستای شولم است که در فاصله ۲۲ کیلومتری این روستا در میان انبوهی از درختان تنومند و سربه فلک کشیده جای دارد. این قلعه به عنوان یکی از مهم ترین و مستحکم ترین دژهای قدیمی ایران شمرده می شود و قدمت آن به زمان حکومت ساسانیان باز می گردد. سنگ بنای اولیه قلعه رودخان از سنگ، چوب و آجر می باشد و در گذشته کاربرد نظامی و دفاعی داشته و در سال ۱۳۵۴ به ثبت ملی رسیده است.

بهترین زمان سفر
همانطور که گفته شد به دلیل وجود کوه های بلند در اطراف روستا، این منطقه دارای آب و هوایی مطبوع و دلپذیر می باشد، از این رو بهار و تابستان بهترین فصل برای سفر به روستای شولم است تا علاوه بر بازدید از جاذبه های گردشگری از آب و هوای خوب و طبیعت زیبای آن نیز نهایت لذت را ببرید. اگر در طول سفر خود به این روستا به دنبال مکانی دنج و امن همراه با حال و هوای زندگی روستایی هستید، می توانید فهرست اقامتگاه های بوم گردی شولم و نیز خانه های بومی و کلبه های چوبی این روستا را در سامانه رزرو یواسپیس، پلتفرم خدمات بوم گردی، مشاهده نموده و نسبت به رزرو آسان و مقرون به صرفه اقامتگاه بوم گردی در شولم فومن اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *