امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ |   Thursday, 19 September , 2024    05:24

قرص اوژن

Loading

نام صحیح قرص اوگن است اما در ایران به غلط اوژن یا اوجن جا افتاده است و انگلیسی تلفظ میششود در حالیکه اوگن Augen نام آلمانی به معنی چشم هست در بین قرص های مکمل بینایی از بهترین ها می باشد متاسفانه به علت بی ثبات بودن نرخ ارز در کشور قیمت ان دائم در حال گران شدن است
اوژن یک مکمل تقویت بینایی از برند یوروویتال، با فرمولاسیونی منحصر به فرد و متعادل از لوتئین، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای حفظ سلامت چشم می باشد. هر کپسول اوژن حاوی ۱۰ میلی گرم لوتئین برای حفاظت از چشم و تقویت قدرت بینایی می باشد. در بین حواس پنجگانه، حس بینایی کلیدی ترین حس می باشد. چرا که زندگی روزمره انسان ها وابسته به این حس می باشد. انسان برای برقراری ارتباط، دریافت اطلاعات از محیط و پردازش آن ها وابسته به حس بینایی می باشد. از همین رو توجه به سلامت چشم و محافظت از چشم در برابر عوامل آسیب زا، بسیار حائز اهمیت می باشد. مصرف برخی مواد مغذی از جمله ویتامین ها و ترکیبات طبیعی برای داشتن چشمانی سالم و تیزبین ضروری به نظر می رسد. این مواد مغذی را می توان از طریق یک رژیم استاندارد و یا به کمک مکمل تقویت چشم به دست آورد.

اوژن یوروویتال با تأمین ضروری ترین ریز مغذی های لازم برای عملکرد درست سیستم بینایی، سلامت چشم را تضمین نموده و احتمال ابتلا به اختلالات بینایی مرتبط با کمبود ویتامین را کاهش می دهد. اشعه فرابنفش نور خورشید در طول روز و نور آبی که در طول شب از دستگاه های دیجیتال همچون تلویزیون، کامپیوتر و گوشی موبایل ساطع می شود، با تولید رادیکال های آزاد سبب آسیب و تخریب سلول های دخیل در بینایی می گردند

. آنتی اکسیدان های قدرتمند موجود در کپسول چشم اوژن یوروویتال می توانند اثرات مخرب رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو ناشی از آن ها را مهار نموده و از سلول های چشم محافظت نمایند. کپسول اوژن یوروویتال یک محصول تخصصی می باشد که تحت لیسانس شرکت آلمانی Euro OTC Pharma GmbH و در کارخانه داروسازی دانا تولید می شود و شرکت حکیمان طب کار دارنده پروانه ساخت آن می باشد. کپسول چشم اوژن یوروویتال ۶۰ عددی به فرم کپسول ژلاتینی نرم به بازار عرضه می گردد و هر بسته از آن برای مصرف ۲ ماه یک فرد کافی می باشد.

لوتئین:

لوتئین یک ترکیب طبیعی از خانواده کاروتنوئید ها می باشد که برای عملکرد درست شبکیه و عدسی چشم ضروری می باشد. تمام افراد اعم از کودکان، افراد بزرگسال و سالمندان بالای ۶۵ سال برای عملکرد نرمال سیستم بینائی خود به لوتئین نیاز دارند. بدن انسان قادر به ساخت این ترکیب نبوده و نیاز دارد که لوتئین مورد نیاز خود را از طریق رژیم غذایی و یا مکمل های تغذیه ای دریافت نماید. لوتئین قادر به جذب نور آبی و اشعه ماورابنفش تابیده به چشم می باشد. این امواج بسیار پر انرژی بوده و می توانند سبب تخریب ساختار و عملکرد بخش حساس به نور شبکیه چشم شوند. لوتئین موجود در کپسول اوژن، با فیلتر نمودن این امواج از سلول های شبکیه چشم محافظت می نماید. لوتئین همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی قابل توجهی می باشد. این ترکیب با خنثی نمودن اثرات مخرب رادیکال های آزاد که می توانند بر اثر تابش نورخورشید و یا سایر عوامل محیطی ایجاد شوند، از سلول های شبکیه چشم محافظت می نماید. این آسیب های اکسیداتیو همچنین می توانند بر عدسی چشم تأثیر گذاشته و باعث کدورت و تاری دید گردند. لوتئین از طریق مقابله با این عوامل به حفظ سلامت و عملکرد عدسی چشم نیز کمک می نماید.

بیماری دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD) یکی از شایع ترین علت کوری در جهان به شمار می رود. در این بیماری ماکولا (قسمت حساس به نور شبکیه) موسوم به “لکه زرد” تخریب گشته و دید مستقیم و واضح دچار اختلال می گردد و بیمار همواره در مرکز دید خود لکه ای سیاه می بیند. شواهدی موجود است که نشان می دهد بین کمبود لوتئین و احتمال ابتلا به این بیماری ارتباط قابل توجهی وجود دارد. مطالعات علمی نشان داده اند که لوتئین با افزایش ضخامت ماکولا و تقویت بخش ماهیچه ای چشم می تواند در پیشگیری و کاهش احتمال ابتلا به این بیماری مؤثر باشد. همچنین بسیاری از متخصصین معتقدند؛ لوتئین در افرادی که مبتلا به کاتاراکت (آب مروارید) می باشند، می تواند سرعت پیشرفت بیماری و نیاز به جراحی را کاهش دهد.

برای اطلاعات بیشتر مقاله “لوتئین و زی زانتین دو ترکیب اصلی در سلامت چشم” را در مجله داروکده مطالعه نمائید.

– ویتامین A:

ویتامین A کلیدی ترین ویتامین برای حفظ سلامت چشم می باشد. این ویتامین یکی از اجزای تشکیل دهنده پروتئین رودوپسین می باشد که برای دید چشم در شرایط نور کم حیاتی می باشد. به همین خاطر کمبود ویتامین A با ریسک ابتلا به بیماری شب کوری در ارتباط می باشد. ویتامین A یکی از موارد ضروری برای انتقال پیام عصبی از سلول های دریافت کننده نور در شبکیه چشم به مغز می باشد. ویتامین آ موجود در اوژن یوروویتال، با حفظ یکپارچگی و عملکرد نرمال غشای مخاطی چشم از ورود میکروب ها و گسترش التهاب در چشم جلوگیری می نماید. ویتامین آ برای کاهش خشکی چشم مفید می باشد. در مطالعات بالینی نشان داده شده است که رژیم غنی از ویتامین A می تواند خطر ابتلا به بیماری آب مروارید و دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD) را کاهش دهد.

– روی:

ماده معدنی روی (زینک) برای عملکرد طبیعی سیستم بینایی ضروری می باشد. زینک نقش مهمی در متابولیسم نرمال ویتامین A و انتقال آن از کبد به شبکیه چشم دارد. لذا کمبود این ماده معدنی موجب می شود، اثربخشی ویتامین A نیز تحت تأثیر قرار گیرد و سلامت چشم به خطر بیفتد. هر کپسول اوژن یوروویتال حاوی ۱۰ میلی گرم زینک می باشد که برای تولید رنگدانه محافظ چشم (ملانین) ضروری می باشد و با کمک به فرایند ساخت پروتئین ها به سلامت شبکیه چشم کمک می کند.

– مس:

عنصر مس برای عملکرد بسیاری از آنزیم های مهم بدن، علی الخصوص آنزیم های دخیل در عملکرد نرمال سیستم عصبی نقش دارد. آنزیم تیروزیناز مسئول تولید رنگدانه ملانین و رنگ چشم می باشد که برای عملکرد خود به مس احتیاج دارد. بر اساس تحقیقات بالینی صورت گرفته، کمبود طولانی مدت مس می تواند منجر به کاهش بینایی گردد. کپسول اوژن با تأمین مس مورد نیاز بدن از کمبود این عنصر در بدن پیشگیری می کند.

کپسول اوژن یوروویتال حاوی ویتامین C و ویتامین E نیز می باشد. این ترکیبات آنتی اکسیدان های قدرتمندی می باشند. ترکیبات آنتی اکسیدان با غیر فعال نمودن رادیکال های آزاد، سلول ها را از آسیب های ناشی از این مولکول های مخرب و استرس اکسیداتیو در امان نگه می دارند. از آنجایی که اغلب بیماری های چشمی ناشی از استرس اکسیداتیو می باشند، ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در کپسول اوژن می تواند به پیشگیری از ابتلا به بیماری های چشمی کمک نماید.

خواص کپسول اوژن

کمک به حفظ سلامت چشم و سیستم بینایی

بهبود خشکی چشم ناشی از مطالعه زیاد و کار با کامپیوتر

محافظت از عدسی و شبکیه چشم در برابر آسیب نور خورشید و سایر عوامل محیطی

کمک به دید بهتر در شب

جلوگیری از پیشرفت آب مروارید و کاهش نیاز به جراحی

تأخیر در وقوع و پیشرفت بیماری تحلیل ماکولای وابسته به سن (AMD)

کمک به حفظ سلامت عروق چشمی در افراد مبتلا به دیابت

نحوه مصرف کپسول اوژن یوروویتال

روزانه ۱ کپسول اوژن یوروویتال را به همراه یک لیوان آب مصرف نمائید.

توصیه می شود برای جذب بهتر ترکیبات موجود در اوژن یوروویتال، آن را به همراه وعده غذایی چرب مصرف نمائید.

عوارض کپسول اوژن یوروویتال

عوارض کپسول اوژن بسیار اندک و قابل تحمل می باشد. زیرا در فرمولاسیون این محصول از مقادیر استاندارد و متعادلی از ویتامین ها و املاح معدنی استفاده شده است.

موارد منع مصرف کپسول اوژن

بهتر است از مصرف همزمان کپسول اوژن با فرآورده های حاوی مقادیر بالای ویتامین A، یا مشتقات ویتامین A و داروهای رتینوئیدی مثل ایزوترتینوئین (راکوتان) و آسیترتین پرهیز نمائید.

در دوران بارداری و شیردهی پیش از مصرف این محصول با پزشک خود مشورت نمائید.

قیمت کپسول اوژن

قیمت کپسول اوژن یوروویتال مانند تمام مکمل های رژیمی غذایی دیگر، توسط کمیسیون قیمت گذاری سندیکای تولید کنندگان مکمل های رژیمی غذایی و زیر نظر سازمان غذا و داروی ایران تعیین می گردد.

خرید کپسول اوژن یوروویتال

می توانید برای خرید حضوری این محصول به داروخانه مرکزی خیابان جمالزاده تهران مراجعه نمائید. داروخانه انلاین داروکده دارای خدمات مشاوره تخصصی رایگان نیز می باشد.

سؤالات متداول

۱- کپسول اوژن برای چیست؟

کپسول اوژن یوروویتال برای تقویت قدرت بینایی و حفظ سلامت چشم مفید می باشد. لذا تمام افراد بزرگسال، علی الخصوص افراد سالمند و افرادی که در طول روز ساعت های زیادی با موبایل و کامپیوتر و سایر دستگاه های دیجیتال کار می کنند، می توانند برای تقویت چشم خود از اوژن استفاده نمایند. کپسول اوژن همچنین از سلول های چشمی در مقابل اثرات زیان بار اشعه های مضر نور خورشید و نور آبی محافظت می کند.

۲- عوارض کپسول اوژن یوروویتال چیست؟

ترکیبات موجود در اوژن یوروویتال کاملاً ایمن و بی خطر می باشند. لذا چنانچه کپسول اوژن در مقادیر مجاز مصرف گردد، عوارض جانبی خاصی را در پی نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *