امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ |   Monday, 16 September , 2024    23:04

خواص قرص فارماژلیتان

Loading

www.daanapharma.comدرباره محصول :

  • مکمل مولتی‌ویتامین-مینرال حاوی ویتامین‌های A، C، D، E و ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی، عصاره جینسنگ، روتین و لسیتین سویا
  • موثر در حفظ و ارتقا سلامت و متابولیسم نرمال انرژی
  • کمک به تامین و جبران کمبود مواد مغذی
  • کاهش احساس ضعف و خستگی به دلیل تامین ریزمغذی‌های مورد نیاز روزانه و دارا بودن جینسینگ
  • کمک به افزایش قوای ذهنی و جسمی
  • بهبود عملکرد و تقویت سیستم ایمنی
  • کمک به کاهش ریزش مو ناشی از کمبود ریزمغذی‌ها
  • بلع آسان به دلیل تولید به فرم سافت‌ژل
  • دارای ترکیب مشابه با مکمل غذایی ژریاتریک فارماتون
  • روش و بهترین زمان مصرف فارماژلیتان: روزی ۱ عدد کپسول ژلاتینی نرم هنگام صبحانه
  • هر قوطی از فارماژلیتان مناسب برای استفاده به مدت ۳۰ روز است.

فارماژلیتان یک مکمل مولتی ویتامین است که برای تامین ویتامین‌های مورد نیاز بزرگسالان و افراد مسن به کار می‌رود. این فرآورده علاوه بر انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی حاوی عصاره جینسینگ با غلظت بالا نیز می‌باشد و به همین دلیل یک محصول موثر در افزایش قوای جسمی و ذهنی به شمار می‌رود. از کپسول فارماژلیتان می‌توانید برای رفع خستگی و ضعف، کاهش ریزش مو و افزایش تمرکز استفاده کنید. در این مقاله شما را با ترکیبات موجود در این مکمل و تمامی نکات لازم برای مصرف آن آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا با هم ببینیم قرص فارماژلیتان برای چی خوبه؟

در جدول زیر تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در مکمل فارماژلیتان و مقدار هریک از آن‌ها در هر کپسول آورده شده است.

عنوان مقدار نیاز روزانه
عصاره استاندارد شده جینسینگ با غلظت بالا ۴۰ میلی گرم *
ویتامین A ۴۰۰۰ IU ۱۵۰%
ویتامین B1 ۲ میلی گرم ۱۸۱.۴%
ویتامین B2 ۲.۴ میلی گرم ۱۷۱%
ویتامین B6 ۱.۴ میلی گرم ۷۰%
ویتامین B12 ۲.۵ میکروگرم ۱۰۰%
ویتامین C ۶۰ میلی گرم ۷۵%
ویتامین D ۴۰۰IU ۱۰۰%
ویتامین E ۱۲ میلی گرم ۹۹.۶%
نیکوتینامید ۱۶ میلی گرم ۹۹.۵%
کلسیم پانتوتنات ۹.۲ میلی گرم *
روتین ۲۰ میلی گرم *
آهن ۱۴ میلی گرم ۹۹.۴%
کلسیم ۹۰.۳ میلی گرم ۱۱.۳%
فسفر ۷۰ میلی گرم *
فلوئور ۰.۲ میلی گرم *
مس ۱ میلی گرم ۱۰۰%
پتاسیم ۸ میلی گرم *
منگنز ۲ میلی گرم *
منیزیم ۱۰ میلی گرم ۲%
زینک ۱.۵ میلی گرم ۱۵%
لیستین سویا ۶۶ میلی گرم *
نمک دی متیل آمینو اتانول بی تارتارات ۲۶ میلی گرم *

همانطور که گفتیم ترکیبات قرص فارماژلیتان و فارماتون کاملا مشابه یکدیگر هستند. تنها تفاوتی که وجود دارد مقدار آهن و ویتامین‌های گروه B در قرص فارماژلیتان است که با توجه به کمبودهای تغذیه‌ای در کشور ما، مقدار آن‌ها کمی بیشتر در نظر گرفته شده است. در واقع می‌توان گفت فارماتون ایرانی از لحاظ تأمین کمبودهای تغذیه‌ای به خصوص در بزرگسالان، متناسب با شرایط ایرانی‌ها فرموله شده است و به همین دلیل برای مصرف‌کنندگان ایرانی کاربردی‌تر و مفیدتر از نمونه خارجی آن است.

قرص فارماژلیتان برای چاقی صورت

یکی از سوالات متداول درمورد این محصول این است که آیا کپسول فارماژلیتان چاق کننده است؟

در پاسخ باید گفت: نکته اول آن که هیچ محصول موضعی یا خوراکی نداریم که اختصاصا باعث چاقی صورت و پر شدن صورت شود. مگر کرم‌های لیفت و جوان‌کننده که مقداری ظاهر صورت را پرتر می‌کنند.

موارد احتیاط در مصرف فارماژلیتان چیست؟

برخی از تداخل‌های روتین در مورد مولتی‌ویتامین‌ها مثلا آهن با برخی از آنتی بیوتیک‌ها مثل داکسی سایکلین وجود دارد. یا بهتر است زینک با برخی از پروتئین‌ها و فیبرهای غذایی با فاصله مصرف شود.

اما جنسینگ با داروهای ضدانعقادخون تداخل ایجاد می‌کند. همچنین می‌تواند باعث کاهش قند خون شود. البته این مسئله ممکن است ظاهرا اثر خوبی باشد، اما در مورد کسانی که داروهای ضد دیابت مصرف می‌کنند، ممکن است با مصرف فارماژلیتان دچار افت قند شوند. به طور کلی بهتر است افراد دیابتی از مکمل‌های مخصوص دیابت استفاده کنند.

مصرف کپسول فارماژلیتان برای بارداری چگونه است؟

از آنجا که میزان ویتامین A در کپسول فارماژلیتان بیشتر از حدی است که خانم‌های باردار بتوانند دریافت کنند، بهتر است در این دوران مصرف نشود. همینطور خانم‌های شیرده نیز بهتر است این محصول را با مشورت پزشک استفاده کنند.

عوارض فارماژلیتان چیست؟

عارضه خاصی در مورد این محصول معمولا گزارش نمی‌شود. با این حال برای مکمل‌هایی مثل قرص فارماژلیتان، خصوصا اوایل مصرف به دلیل خاصیت ذاتی املاحی مثل آهن، زینک و کلسیم، ممکن است مقداری عارضه گوارشی خفیف ایجاد شود که معمولا با ادامه مصرف برطرف می‌شود. جنسینگ هم مقداری سطح انرژی را بالا می‌برد، به همین دلیل اگر مصرف قبل از خواب باشد، ممکن است فرد دچار بی‌خوابی شود. همچنین جنسینگ می‌تواند باعث کمی عارضه گوارشی شود، ولی معمولا قابل توجه نیست و مسبب قطع مصرف دارو توسط بیمار نمی‌شود.

طریقه مصرف کپسول فارماژلیتان

معمولا بهتر است روزی یک عدد با فاصله از زمان خواب مصرف شود. اگر فرد بعد از مصرف دچار عارضه گوارشی شد، بهتر است کپسول را بعد از غذا و همراه با یک لیوان آب مصرف کند.

آیا کپسول فارماژلیتان همان فارماتون هست؟

خیر. فارماتون محصولی است که خارج از ایران تولید می‌شود، با این حال کپسول فارماژلیتان عینا از روی ترکیبات فارماتون ساخته شده و همان ترکیبات را دارد. حتی بسته‌بندی آن هم شبیه فارماتون است و در صورت نبود فارماتون، قرص فارماژلیتان جایگزین مناسبی است. افرادی که علاقه زیادی به فارماتون و کیفیت خوبش دارند، می‌توانند فارماژلیتان را جایگزین کنند و انتظار دریافت مشابه همان اثرات را تا حد قابل توجهی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *